MUSIC AND EMOTIONS (Müzik ve Duygular)

31.05.2021 1171

 

MUSIC AND EMOTIONS (Müzik ve Duygular) isimli projemiz Yunan, Italyan ve Turk ortaklığında kurulmuştur. Okulumuz İngilizce öğretmenlerinden Ebru ÜRÜN KAYA, projeyi Hazırlık C sınıfı ile yürütmektedir.

Proje şu şekilde tanıtılmıştır:

Günümüzde duygusal okuryazarlık oranı azalmaktadır. Müzik eğitiminin ise, bu oranı artırmada etkili olacağı düşünülmektedir. Sanatın, özellikle de müziğin duyguları şekillendirme önemli bir rol oynadığı bilinmektedir. Ancak, uluslararası eğitim sistemlerine bakıldığında duygusal eğitim programlarının müzik aracılığıyla verilmesinde eksikliler gözlenmiştir. Bu sebeple, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında müziğe odaklanan bir duygusal eğitim programının uygulanması kayda değer bulunmuştur. Bu program sayesinde öğrencilerin duygularını tanıması, ifade etmesi ve kabul etmesinin yanı sıra, onları yönetebilmesi ve diğerlerinin duyguları konusunda da empati sağlaması hedeflenmiştir.

Proje takvimine göre ay ay şu aktiviteler yapılmıştır:

Aralık '20-Şubat '21:  Aralık, Ocak ve Şubat aylarında öğrenciler kendilerini tanıtmış ve diğer ortaklarla tanışmıştır. İlk hedefimiz olan "Duygularını Tanıma-İfade etme-Kabul etme" kazanımı;

1.       Müzik ve duygular sözlüğü

2.       Müzik şiir ağacı

3.       Farklı kültürlerin şarkılarını söyleme

4.       Düşüncelerimizin besini anketi

5.       Gözlerden müziği okuma

6.       Pandemi melodileri

7.       Bir şarkı-bir ruh etkinlikleri yapılarak tamamlanmıştır.

Mart '21: Mart ayında öğrencilerin duygularını kontrol edebilmesi amaçlanmıştır. Bu sebeple,

1.       Karışık kasetim- Müzik modum

2.       Duygularını kontrol et teorisi

3.       Duygularını kontrol et posteri

4.       Sosyal hikayeler-duygularını kontrol et etkinlikleri yapılmıştır.

Nisan '21: Nisan ayında aşağıda belirtilen aktivitelerde öğrencilerin başkalarının duyguları konusunda empati yapması hedeflenmiştir:

1.       Empati teorisi

2.       Sosyal hikayeler-empati

Yapılan etkinliklerde öğrencilerimizden dereceye girenler olmuş ve sertifika almaya hak kazanmıştır. Öğrencilerimizin aldığı dereceler aşağıda sıralanmıştır:

-Yapılan Kahoot yarışmasında çeşitli kategorilerde,

Group of Surprise and Anticipation: Tunahan Tan (grup birincisi)

Group of Fear and Anger: Işılsu Demir (grup birincisi), Irmak Özcan (grup ikincisi)

Group of Joy and Sadness: Aybiçe Lal Şengül (grup birincisi)

Group of Trust and Disgust: Papatya Boyacıoğlu (grup birincisi)

                -The top 20 Words of 2020 yarışmasında;

                               Irmak Özcan "Quarantine" kelimesiyle birinci olmuştur.

Proje ürün örnekleri:

1.       Poster design:  

   31-05-2021     

 

2.      

 

 

 

 

 

 

         Logo Design :

        31-05-2021

 

 

 

 

 

 

 

3.        The music and emotions dictionary:

 31-05-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

4.       4. Slogan:

       31-05-2021

 

  

5.      

 

 

 

 

 

       5.  The top 20 words of 2020:

       31-05-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

      6.       Music Poet-tree

        31-05-2021

      

 

 

 

 

 

 

      7.       Exchanged songs:

   

31-05-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       8.       Pandemic tones:

31-05-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       9.       One song-one soul: 

 31-05-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

       10.   My mixtape-My mood:

        31-05-2021

 

 

 

 

 

      

 

       11.   Emotions poster: 

31-05-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

       12.   Social stories: Managing feelings:

31-05-2021 

 

 

 

 

 

 

 

       13.   Social stories: Empathy:

31-05-2021 

 

 

 

 

 

 

 

Projemize ait web sitesini incelemek için tıklayınız:

https://musicandemotionsetwinning.blogspot.com/

 Projeyi yürüten okulumuz İngilizce Öğretmeni Ebru ÜRÜN KAYA ve Hazırlık C sınıfı öğrencilerine teşekkür ederiz.